tisdag 29 maj 2007

Att vara homo eller inte vara homo. Det är frågan!

Få se nu om den titeln kommer att dra till sig några läsare! Kan man förresten se om någon läser utan att kommentera? Då skulle jag kunna inbilla mig att det finns någonstans någon som läser mig!
Vad var jag... någonstans i min passé.. jag återkommer.
Nu har det hänt igen! En galen, en insnöad människa har förmodligen huggt till en kvinna därför hon var lesbisk!
Igår hämtade jag miss T från hennes jobb och medan jag väntade på henne såg jag två unga killar (16-17 år kanske) som smög omkring när dem höll varandra i handen. Min tanke först var "Oh! vad gulligt! Ny kära.." Inget mer.. tänkte inte riktigt att dem drog ifrån varandra när dem såg att jag såg!
Miss T och vi gick i väg och där på en bänk hånglade killarna : Då sa Miss T och jag samtidigt "Oh! vad söt ! Kära och hångla! kommer du ihåg.." blablabla...
men senare kom vi på att vi blev som en kall dusch för dem två söta gulliga killar! Tänk! Två tanter som smygger förbi och ler!
Sedan gick vi till Helenes på Långholmsgatan (bästa Sushi i stan!!! kul tant som äter hela tiden... massor med flator som hämtar mat hela tiden!) och då ... kom vi på att vad fan!dem där två killar, dem har ingenstans att gå till! RFSL lokaler hur kul är det att hångla där! Och att man inte vågarsopm alla andra heteosexuella... det är resten av samhället som tyngder en.
Kommer ihåg att när jag blev mamma den samhälletsögon tvingade mig att amna.Gud vet att jag avskydde det! men jag höll i 1,5 år med den första och lika länge med den andra! 3 år bara för att passa in!
När jag blev kär i miss T vågade jag krama och pussa och hångla vart som helst! men efter en tid... vi blev anfallna av gubbar som ville titta /vara med eller tanter som glodde (avundsjuk... tror jag) då vågade jag inte längre visa min kärlek till den som betyder så mycket i mitt liv.
Miss T och jag var ingen fiende... men,dem söta gulliga killarna på bänken slutade visa sin kärlek till varandra ändå. Därför att miss T och jag inte håller varandra i handen längre, därför vi såg ut som vem som helst, som två vanliga medelåldriga tanter. Därför att man vet inte vilken galen finns bakom vem som helt! kan vara värsta homofob som kommer att skrika och visa ut oss /dem till alla!Som om man hade pesten!
Fan tar dem! Fan tar dem andras ögon!Fan tar dem andrass moral! Fan tar dem andras liv!
jag vill leva som alla andra! Vi är som alla andra! Skillnaden är att älska är ett medveten val... vi har blivit tvingade att ställa oss frågan:"varför kan jag inte älska någon från den andra kön? Därför att jag älskar någon från smma kön!" Jag har valt! Vi har valt! Vi har tänkt! Vi älskar...
Är dem rädda att vi kommer att tvinga alla tjejer att ligga med oss eller alla killar att ligga med varandra?
Jag kommer från och med idag att hålla miss T i handen överallt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Superviktigt inlägg om vart alla unga homosexuella kan ta vägen, de som inte har åldern inne för krogen än. Du måste älska miss T väldigt mycket. Nästan så jag blir avundsjuk..hon kan skatta sig lycklig som har en sån älskvärd människa i sitt liv. Önskar att du vore singel.