fredag 25 maj 2007

flat kväll

Vilken spännande dag...två intervjuer idag då var jag sjukskriven från jobbet. Första träkk kl.8.30 nära hem perfekt. Var snygg och fräsch, hann springa innan att åka dit. Och fick höra igen det som jag ÄLSKAR att höra. jag blev intresserad därför att du verkligen vågar vara annorlunda, tänka på ett nytt sätt!!! JA ! Jobbet är säkert mitt. Frågan om familjen. Ja, jag har barn... slapp frågan om jag var gift. fast var klar i huvet att svara att jag levde med min tjej!Jag är som jag är och om vid intervjun dem inte kan förstå/acceptera att jag är som jag är då kan dem dra och JAg vill inte jobba för dem!
jag får veta om en vecka om jag får lov att komma till tredje intervjun!
Nästa lång åt helvetet.... i ett slott. Och jag hör " jag vill ha dig därför att du har gjort så mycket och vågar tänka annorlunda!" Nu är det som var jobbigt ett plus! Min baggage, alla resor,knark, producent jobb, juridik, forskning, tv.. allt räknas och dem ser min KREATIVITET. Just nu när jag känner mig så tom!
Under tiden medelnaderna ramlade in i min telefon... Mina kollegor som jag trodde inte brydde sig undrade varför jag var sjuk. Det är klar tatt det är första gågngen sedan otroligt länge som jag strejkar på det viset. Det värmde! IDAG ÄR EN BRA DAG.
Miss T tog tjänst ledig idag för att kunna roada! kunde inte följa med idag. tyvär... Hon är där nu. Sedan åker vi till Bysis /klubb Intern.
JAg hann skriva min tenta, kvar att renskriva den.
L har sakdat sig idag, hon ringde mig. Hon sitter på akuten. Måste jag gå och ta hand om min lilla dotter? nej... hon har sin pojkvän mig sig.
I T- banan idag höll jag miss T i handen, hon började lysa av gklädje. Jag mpåste komma ihåg att jag måste visa henne hur viktig hon är. Det är så lätt att göra henne glad och hon fortännar det. Verkligen.
Försöker jag skriva bra? Nej... jag skriver av mig..

Dricker ett glas vin, har tvn på, katten ligger bredvid mig.
Svarat till två annonser om lägenhet . Jag måste byta min stor lägenhet mot två mindre men endast på söder.
Jag kom till Sverige för 22 år sedan och landade på Söder, Ljusterögatan, kunde inte ens läsa det namnet då och sedan dess har jag lärt mig att läsa och jag bor fortfarande på Söder. Jag kan ingenting om Stockholm utanför Stockholm.När jag kom till Stockholm tänkte jag stanna på semester ungefär men min fantasi började bygga på ett konstigt värld där jag skulle inte komma tillbaka och klara mig med det jag hade. En ryggsäck, 300 kr, kläder och en otroligt naivitet.
jag träffade konstiga människor på Kungsträgården, Picolino år 1985, araber, knarkare, tjuvar, studenter och jagsom inte var något av dessa grupper. Jag träffade en kille som ville gifta sig med mig och i min fantasi värld tänkte jag... vit bröllop, green card, polis... allt var en enda röra men det var så spännande. Ja! jag vill gifta mig för att stanna här annars polisen kommer att slänga ut mig från Sverig tillbaka till den farliga diktatur som man brukar ha i Frankrike!
Och jag flyttade till Ljuströgatan. En etta. den kille M jobbade om man kan kalla det så på nätteran. Jag vet faktiskt inte vad han gjord men han betalade hyran, det var en tak på huvudet.Det fannas en madrass på golvet och... det var allt!
Vi delade på madrassen, jag på nätterna han på dagen. I alla fall hade han förstått att jag inte var intresserad av att ligga med honom! Då och då hade han en tjej med sig och jag fick vänta i trapphuset att var klar med sitt för att kunna ta över madrassen!Jag visste inte då vad andra hands lägenheter var på den tiden. Han hyrde lägenheten och jag trodde att han kunde göra vad han ville där. Så en dag hade jag köpt spray falskor ioch för att tacka honom att låta mig bo där började jag måla om hela lägenheten. gud vad M såg konstigt ut när han kom in och såg min konst! Nu vet jag varför...
Måste träffa miss T på intern om 30 mn... fortsätter skriva mina minnen imorgon1

Inga kommentarer: