söndag 3 juni 2007

sol och mjukt

Idag var en dag som dem är dem bästa... det där lät konstigt! men det är precis så det blev.
jag har en framtid och kan coola ner, var på hoodsfreds igår och undrade över framtiden. I fredags var det studenten och såg hur den svenska kulturen och traditioner kunde smältas med den nya världen med eritreas kultur , dans och färger och hur resultatet blev sååå underbart och spännande och hoppfullt.
Idag miss T och jag vaknade långsamt , mycket långsamt, vi försökte båda två spara en del av sömnen och den krypa mot varandra känsla. Och plötsligt var vi ute på Långholmen och förökte springa . Det var svårt , jag vet inte om det är medecinen eller vintern som gjorde att det blev så trögt att ändas men, det gick inte men vi promenerade och njöt av naturen och det fina vädret på fullt. Tänk att solen kan vara så nytt varje morgon!
Frukost på Copacaban med Dn.
Och sedan slappa i Tanto, skriva min tenta små mysa med miss T, prata med Louise, smsa Elisabeth och Kejo..
sedan gympa och där, en stor kille kom och kramade mig:" kommer du ihåg mig?" ja visst sa jag jag har haft dig som elev...
Han var glad att se mig efter några år... jag hade glömt honom men blev glad att höra att han hade jobb och skulle ta studenten i veckan.
Kul att se och höra att man har varit viktigt och hjälp några....Rörd över att han kom och kramade framför alla... det måste ha varit viktigt för honom att visa det till mig efter alla år!
så den kille vars naman jag har glömt gör så att allt jag gör få ett nytt värde igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag hittat dig ditt lilla busfrö
:-)

Da gav mig fel adress och skrev .se istället för .com

Kramiga elever är bra för själen!

/Piraten
P.S var på intervju idag...