tisdag 26 juni 2007

Vilken natt!

Dal och berg banan fortsätter... igår träffade en otrolig kvinna. En riktig advokat, en kvinna som känner, som har empati och kan läsa av människor.
Hon förstår inte varför det blev som det blev. Vi pratade lite omkring olika fel som har hänt under rättegången (vilken tur att någonstans man har har studerat juridik!!). Det kommer att gå jätte bra. Vi är hopfulla...
Sedan gympa och därefter springa, göra mig av med allt ångest, slippa tänka, svetta ihjäl mig och... dessutom kanske gå ner i vikt!
Det var så skönt att känna smärtan i lungnorna..att känna mig duktig...
Lasse i Parken måndagar, jazz konser . Vi har gjort den måndagsbesök till en vana. Jag kan verkligen rekommendera det, musiken är på olika nivåer men miljön är så avspänd oh mysigt och man känner att man njuter till fullo av ljuset och värmen.
Och sedan dalen kom... min lilla dotter ringde mig mitt i natten... ångest anfall sorg arbetet är i gång och hon vet inte vad som händer i hennes kropp, liv, huvudet. Så, snabbt kläderna på åka taxin över bron och stanna med henne. Hon var så liten igen. Hon mådde så dåligt och jag kände mig så hjälplös. Det ända jag kunde göra var att ta henne i min famn och krama henne trösta henne, försöka göra så att hon spände av. Låta henne prata om allt, hjälp henne att förstå varför hon reagerade så hårt.
Till slut somnade hon.
Jag är beredd att åka igen ...
Jag är ledsen för henne, otrolig ledsen men... erfarenhet och åldern gör att jag vet att hon kommer att komma över det. Jag är behövd...och det känns bra!


Jag har fått en kommentär!
Drar till Saltis...sola, sova, läsa, kolla....

Nu har dagen gått och jag fick läsa ordet obehörig tio gånger idag... har skickat fel papper och det otrevliga ordet dök upp.. Varje gång känns det som om jag inte hör till, som om jag är ingenting, som om man inte vill ha mig... Fan! flata, svartskalle OCG obehörig!!! kan det vara värre???
fast ! DEM HAR FEL!
Men jag hör ändå till en minoritet i en minoritet i en minoritet och då måste man ha papper på ALLT!
Pic-nick i Tanto på kvällen. Vilken blandning av folkslag... unga , gammal, friskis och svettis, barn familjer, packade tonåringar, vilse 20 åringar med vatten pipa, och jag som sitter i mitten och tittar och försöker tolka och förstå och gissa vad som händer i varje hörn på parken. Vad gör han? Är dem ihop? vad är det för tatueringar? har dem grälat på vägen? gör dem om världen?
Efteråt gick jag och snodde sådana plats tvättboll... det är gratis men det finns ingenstans....
Min lilla dotter ringde mig innan att lägga sig... Hennes bästis är med henne så hon är relativt lugn. Imorgon ringer hon ungdomsmottagning för att be om hjälp.
Såg inga flator in the park today!
Har börjat leka med "SECOND LIFE" en sims spel för vuxna i gigantiska proportioner... vet inte om det är kul att låtsas så mycket. Har hittat där en fransk community för gay! där kan man gifta sig i kyrkan, gå på dikso, ligga på sköna mattor och samtala....
kramisar....

Inga kommentarer: